Monipuoliset oheispalvelut
Hyödynnä muu kokemukseni osana IT-yhteistyötä
Mahdollisuus kokonaisvaltaiseen lähestymistapaan
Tarjoan asiakkailleni tietoteknisen yhteistyön ohessa mahdollisuuden hyödyntää myös muuta kuin ydinosaamistani IT-alalta. Tämä on järkevää varsinkin silloin, kun hankkeiden yhteydessä halutaan kehittää muutakin toimintaa. Näin et joudu hankkimaan tehtävään erillistä tekijää, vaan pystyt hyödyntämään samaa henkilöä, joka jo tuntee yrityksesi ja sen toiminnan. Tästä syntyy merkittäviä säästöjä.
Minulla on kokemusta muun muassa strategiatyöskentelyn eri menetelmistä, viestinnän toteutuksesta asiakaslehtineen ja uutiskirjeineen, asiakastyytyväisyyden mittaamisesta, verkkosivujen sisällön luomisesta ja prosessien kuvaamisesta laatujärjestelmineen.
Kokemus eri tehtävistä
Olen ollut mukana kehittämässä ohjelmistoyritykselle laatujärjestelmää ja kuvaamassa prosesseja niin tuotekehityksessä kuin palvelutoiminnoissakin. Ohjelmistoyrityksen pitkäaikaisena hallituksen puheenjohtajana ja yksinyrittäjänä myös strategiatyö ja eri strategiatyökalut ovat minulle tuttuja. Omien yritysteni lisäksi olen ollut mukana lukuisten asiakasyritysten kehittämistyössä.
Olen tehnyt Pro Gradu-työni ja kandidaatintutkielmani ohjelmistoyritysten kasvustrategioista ja kansainvälistymisestä, joita olen myös käytännössä ollut viemässä käytäntöön.
Olen ollut myös viemässä läpi kolmea yrityskauppaa, joista yksi oli ulkomaisen pörssiyrityksen kanssa. Pystyn tuomaan yritykselle näkemystä sen arvon kasvattamiseksi ja toimenpiteistä yrityksen myyntiin valmistautumisessa.
Vaikkei minulla ole juridiikasta varsinaista koulutusta, pystyn tuomaan lisäarvoa arvioitaessa toimenpiteitä, mitä kannattaisi tehdä yrityksen käyttämien erityyppisten sopimusten saattamiseen kohti tavoitetilaa. Lakiasiaintoimisto laatii tällöin itse sopimukset, mutta pystyn avustamaan prosessia liiketoiminnan näkökulmasta.
Viestintä on ollut tärkeässä osassa toimenkuvaani, ja olen muun muassa toiminut 15 vuotta asiakaslehden päätoimittajana ja artikkelien kirjoittajana. Uutiskirjeiden kuukausittainen tekeminen on myös tuttua pitkältä ajalta, samoin kuin sisällöntuotanto nettisivuille.
Erilaiset asiakastyytyväisyystutkimukset ja asiakkaiden tarvetutkimukset ovat myös tulleet tutuiksi.
Näissä asioissa voi syntyä hyvää keskustelua, miten teidän yrityksenne kohdalla asioita voitaisiin viedä eteenpäin, ja käyttää ulkopuolisia asiantuntijoita ja ammattilaisia hyväksi tarpeen mukaan osana kokonaisuutta.
Kiinnostuitko jostain oheispalvelustani?
Kaipaatko apua esimerkiksi strategiatyöskentelyssä, viestinnän toteutuksessa, asiakastyytyväisyyden mittaamisessa tai verkkosivujen sisällön kehittämisessä?